Strony responsywne znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania! Google zapowiedziało znaczącą aktualizację swojej wyszukiwarki – od 21 kwietnia ma zamiar położyć jeszcze większy nacisk na portale przygotowane z myślą o posiadaczach smartfonów i tabletów. Google chce, żeby osoby korzystające z ich przeglądarki otrzymywały wyniki zoptymalizowane pod kątem swoich urządzeń.
Osoby zajmujące się pozycjonowaniem już dawno zauważyły, że Google promuje serwisy dostosowane do urządzeń przenośnych. Takie strony są lepiej pozycjonowane i to bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta internauta: ze smartfona, Chromebooka, laptopa czy komputera stacjonarnego.
Jak dużo osób korzysta z internetu w smartfonie?
Ze smartfonów i tabletów korzysta coraz więcej osób. Według danych zebranych przez firmę Gemius 12,75% ruchu internetowego w Polsce generują smartfony, podczas gdy 81% serwisów wciąż nie dopasowuje się do sprzętu użytkownika.
Wiele statystyk przedstawia wyniki, gdzie ponad 60% wszystkich zapytań kierowanych do wyszukiwarki firmy Google pochodzi z urządzeń przenośnych. Firma z Mountain View podejmuje słuszną decyzję, zmuszając właścicieli stron do przejścia na strony responsywne (dostosowujące projekt graficzny i zawartość do szerokości ekranu). Nie zbudujesz strony na nowo, nie zadbasz by była stroną responsywną – stracisz odsłony i użytkowników!
Nie dziwi również decyzja Google – zgodnie z niektórymi statystykami ponad 60% wszystkich zapytań kierowanych do wyszukiwarki firmy pochodzi z urządzeń przenośnych.
Czy należy się bać zmian w Google?
Aktualnie w sieci panuje spory chaos informacyjny. Z jednej strony pojawiają się artykuły mówiące, że brak zgodności (pozytywnej oceny zgodności strony internetowej z urządzeniami mobilnymi ) oznacza kłopoty, z drugiej, że nic się nie dzieje i nie należy się przejmować. Gdzie jest prawda?
Jeśli Twoja strona nie spełnia założeń testu zgodności, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że po 21 kwietnia jej widoczność będzie mniejsza lub spadnie bardzo istotnie. UWAGA: jest wyjątek. Informacja ta dotyczy jedynie wyników wyszukiwania Google prezentowanych na urządzeniach mobilnych. Aktualizacja z 21 kwietnia 2015 nie dotyczy tych wyników, które widzimy na komputerach stacjonarnych czy laptopach. Nowy algorytm Google nie będzie miał wpływu na te wyniki.
Strony responsywne – jak sprawdzić stronę?
Jak zbadać zgodność z urządzeniami mobilnymi? Korzystając ze specjalnie przygotowanego przez Google narzędzia – zobacz czy Twoja strona jest stroną responsywną.